5 Şubat 2015 Perşembe

Ne Mutlu Onu İzleyerek Büyüyen Çocuklara


Ianis Hagi'yi konuşuyoruz bugünlerde, günün birinde Ianis'in Galatasaray'a transfer olmasını, Galatasaray forması arkasında Hagi Jr. yazmasını hayal ediyoruz. Oysa bir babanın oğluna bırakacağı en zor mirasın Hagi ismi olduğunu bilmeyerek. Hagi'nin oğlu olmak, onun izinden gitmek güzel ama bir o kadar da zorlu bir yol.

Benim Galatasaray'ı tutma nedenim Hagi değil, daha öncesinde başladı bu sevda. Ama futbola sevdalanma, daha bir Galatasaraylı olma nedenimdir Hagi. Benim yaş grubumun çocukluk kahramanı, çoğumuz 10 numaralı Galatasaray formasıyla sokaklarda onun gibi olmaya çalıştık, en büyük kahramanımızı Hagi ile yarattık.

Futbolculuğu efsanedir, teknik direktörlüğü ise tam ters orantıda. Ama bugün Hagi'yi yine Galatasaray'ın başına getirseler, Hagi Galatasaray'da der, heyecanlanırım. Olası başarısızlığı da bilmeme rağmen, Hagi bizleri o kadar sevindirdi ki, aynı oranda üzmeye de hakkı olduğunu düşünüyorum. Hagi ismi mantık sınırları içerisinde değerlendirmez, gerekirse adını romantizm koyarlar ama Hagi ve Galatasaray bir bütündür.

Türkiye'de herhangi bir futbolcunun da Hagi'nin kudretine ulaştığını düşünmüyorum, bundan sonra da ulaşabileceğine çok inanmıyorum. En efsane kabul edilen isim bile, Hagi'nin Galatasaray'da yaptıklarının, kazandığı başarıların yanına yaklaşamamış. Hagi'den sonra yeni Hagi'yi aradığımız günleri hatırlayın, demek istediğimi anlayacaksınız. Yeni Hagi'yi aramayı bıraktığımız gün kazanmaya başladık, bazı isimler tek, ikincisi olmuyor.

Yazıyorum ama Hagi'yi anlatmaya benim gücüm yetmez, yaşayan bilir denilen efsanelerden. Mutluyum, Hagi gibi bir ismi izledim, onunla birlikte sevinip, onunla birlikte üzüldüm ama en büyük başarıları da onunla birlikte gördüm. Büyük efsane gün itibariyle 50. yaşına girmiş bulunmakta, kutlu olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir