16 Haziran 2015 Salı

Benim Galatasaray 11'im

Transfer duyumuyla, haberiyle alakası yok. Benim düşündüğüm bir 11, biraz daha makul şartlarda kalarak yaratmaya çalıştığım bir takım. Sizlere de sormak istedim, ne düşünürsünüz?

Savunmayla başlayalım, Galatasaray'da sağ bek mutlak ihtiyaç. Fırsat transferleri yazı dizisinde çok fazla sağ bek yazdık ama geriye bir tek Glen Johnson kaldı. Micah Richards dahi takım buldu, bu anlamda Glen Johnson alternatif. İlsinho'nun da sözleşmesi bitiyor ve tam anlamıyla bir sağ bek değil belki ama yönlü bir futbolcu, kendisini orada da kullanmak mümkün.

Stoper konusunda ise öncelik lider tipli bir stoperdi, ben öyle düşündüm. Vlaar olabilir ama sakatlık durumu var, ihtimaller arasında ise Spahic benim için ön plana çıktı. Yaş itibariyle olumsuz bakan olabilir ama en az bir sezon Ujfalusi etkisi yaratacaktır. Chejdou ve Semih Kaya gibi lider stoper arayan isimler için ideal tamamlayıcı. Sol bek konusunda ise mutlaka bir alternatif daha yaratılmalı.

Melo'nun gideceğini düşünüyorum, o sorun da en kısa sürede çözülmeli ve önümüze bakmalıyız. Melo'nun ayrılığı durumunda da Nigel De Jong ismi ön plana çıkıyor. Tarz anlamında Melo'dan farklı, De Jong daha bir ön libero ama kanatlara güveniyorum, De Jong'un çapa görevini yapması, orta sahaya direnç ve agresiflik katması yeterli. Selçuk İnan'ın yeri ise garanti. Bilal Kısa, Jem Karacan, Emre Çolak hatta Dzemaili gibi isimler de alternatifleri, belki de yabancı bir alternatif daha yaratılır, bilinmez.

Kanatlarda ise Podolski ve Boateng isimleri ön planda. Podolski'nin gol özelliği mühim, onun gol anlamında getireceği katkıyla birlikte forvetin üzerindeki yük kalkacak ve forvet konusunda o kadar da büyük bir maliyet altına girmemiz belki de anlamsız. Boateng ise orta saha özellikli, biraz daha orta sahayı tamamlayacak ama iyi gününde hücumda getireceği katkı çok değerli, tek başına maç kazandırır. Sidney Sam ve Yasin'i ise alternatif olarak düşündüm, Sidney Sam'ın sakatlıkları soru işareti ama alternatif olarak düşünülürse çok katkı verir. O da gol özelliği yüksek bir kanat oyuncusu ve forvet konusunda bu durum Galatasaray'a rahatlama getirir. Sneijder ise zaten bu takımın yıldızı.

Forvet konusunda ise Huntelaar, Van Persie gibi isimler konuşuluyor. Keşke olsa, kimse hayır diyemez ama çok büyük maliyetler ve Galatasaray bunun altına girebilir mi, işte onu bilmiyorum. Bu yüzden de biraz daha makul kalmak istedim. Podolski ve Sidney Sam vari kanat hamleleriyle zaten gol sorunu için önemli bir çözüm getirdik, Burak Yılmaz'ı da kullanmaı adına böyle bir çözüm düşündüm. Burak Yılmaz'ın alternatifi ise Guidetti, onun da bonservisi elinde ve kaçırılmasını istemem, yetenekli, genç bir forvet, çok da katkı vereceğini düşünüyorum. 3. alternatif olarak Belfodil gibi bir isim de düşünülebilir, onun da bonservisi elinde. Inter günleri iyi geçmedi ama yetenekli bir oyuncu, 3. isim olarak o düşünülebilir veya makul bonservis şartıyla Muhammet Demir.

4 yorum:

  1. muslera

    eboue-chedju-vlaar-telles

    --------medel--selçuk------

    rvp----sneijder----podolski

    ------------burak------------

    benim 11 im budur aga.medel daha genç olduğu için tercih ettim.de jong da olur.

    sağbek için transfermarkt da sözleşmesi biten ve iyi olan bitek glen jonhson gözüküyor.sonra sabri gözüküyor eboue gözüküyor :)

    http://www.transfermarkt.de/transfers/endendevertraege/statistik/2015/plus/?spielerposition_id=5&yt0=Anzeigen

    haliyle tercihim eboue oldu :) cl finali oynamış bir sağbek sonuçta.

    YanıtlaSil
  2. bu arada musa çağıran vereinslos a çıkmış aga.alınabilir cm lerden bence.galatasaraya biraz erken gelmişti.şimdi kendini oldukça geliştirdi.

    http://www.transfermarkt.de/musa-cagiran/detaillierteleistungsdaten/spieler/90959

    YanıtlaSil
  3. Van Persie veya Huntelaar gelse Burakla beraber iki forvet oynayabilecek miyiz? Veya Burak yedek kalmayı kabul edecek mi? Şenol Güneş'li Trabzondaki gibi sağ açık oynar mı tekrardan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burak'tan artık sağ açık olmaz ve yedek kalmayi da çok kabul etmez. Persie vari bir isim gelirse sistem 4 2 3 1 de olmaz, bu ikiliyi beraber oynatmak anlamında.

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir