4 Ağustos 2015 Salı

Vizyon Değil de İmkan Meselesi


İletişim anlamında son yılların en kötü Galatasaray yönetimiyle karşı karşıyayız. Taraftara hitap etmeyen, doğru iletişimi kuramayan yönetimlerin de çok fazla tutunma şansları olmuyor. Hitaptan kastım, x yıldız oyuncuyu alacağız, görüşüyoruz demek değil, doğruları söylemek. Durum şu, biz de mevcut şartlara göre isimler arıyoruz, bakıyoruz diyebilmek. Bunu kimse eleştirmez.

Uzağa gitmeyelim, geçen sezonun devre arasına bakın. Kimi aldı Galatasaray, kimseyi. Podolski o dönemde de gündeme geldi ama alınamadı. Futbolcu gönderdi Galatasaray, transfer yapmadı. Peki kim eleştirdi, kimse. O dönem kim yıldız veya transfer algısı yarattı, yine kimse. Bu doğru iletişimdi işte, iyi giden, en azından iyi olacağı yönünde umut veren bir takım olunca da taraftar destek oldu.

Yeni yönetim ise ilk göreve geldiği günden bu yana öyle bir algı yarattı ki, o gün Hamza Hoca'ya duyulan inanç bugün o ölçüde değil mesela. Peki hoca mı suçlu, hayır. Neden suçlu değil, durumu en iyi o biliyor ve bu yüzden şartlara göre hareket etmek istiyor. Yönetim de bunu fırsat bilip hocayı sürekli basının önüne koyuyor ve yıldız algısı doğmuş taraftarın da bu konuşmalar hoşuna gitmiyor, ihale böylelikle hocaya kalıyor. 

Ben x'i, y'yi istedim ama yönetim alamadı diyebilirdi Hamza Hoca. Fatih Terim misali basın önünde yönetim ile kapışabilirdi, ortaya egoyu bırakabilirdi ama yapmıyor işte, onun karakteri bu değil. "Kara Murat benim" diyor bir anlamda, tepkiyi de eleştiriyi de o göğüslüyor. 

Günlerdir Ibrahimoviç mevzusu var, gerçekleşme ihtimali çok düşük olan bir konu. Nedeni de futbolcunun iknası değil, senin şartların. Sponsor dahi bulsan zor bir iş, ffp kuralları sponsorların bu tip transferlere yüzde 30'luk katkı verebileceğini söylüyor, sen forma reklamı anlamında sponsor bulmakta zorlanırken futbolcu transferinde bunu başarabilmen zor. Zlatan için kim hayır diyebilir, ama sen doğan bu algıdan beslenmeyi tercih ediyorsun.

İnsanlar bu transfer haberiyle günlerdir oyalandı, tepkiyi azalttı. Inter maçında taraftarların protestosu olacaktı belki, olmadı. Bunu hedefledin, bir anlamda başardın. Belki o sürede transferi de gündeme aldın, çalıştın ama başaramayacağın belliydi. Çıkıp yalanlamadın. 

Ben ise hayal kırıklığına uğramadım, olmayacağını biliyordum. Biz işin makarasındaydık, bunu yaptık ama inanan, hayal eden taraftarlar oldu, haklılar da. Bu konu üzerinden yönetime tepki göstermeleri de haklı, çünkü sen bu durumu yalanlamadın. Bugün de zaten hiç gündemimize gelmedi dersen iş trajik bir noktaya ilerler.

İlk gün bombalar patlıyor diye işe girildi, gün verildi, yıldız algısı yaratıldı ama 2 ay içerisinde geldiğimiz noktaya bakın. Aslında kötü bir strateji yok, Carole ve Jose Rodriguez gibi genç adımlara kim kötü diyebilir. Sabri Sarıoğlu kontratı dışında da kötü bir hamle göremiyorum, biraz scout karışımlı transferler yapıyorsun ve doğru bir yol. Devam da edeceksin gibi, yedek kaleci, stoper, sağ bek ve orta saha ile. İşin özü, sen bunu destekleyeceğine yanlış iletişimle yıldız algısı yaratıyorsun ve taraftar da bunu görmek yerine tepki göstermeyi tercih ediyor. Yine yazıyorum, haklılar.

Ffp riski var anlayacağınız, mesele de vizyon değil imkan meselesi. Doğru bir iletişimle ve Hamza Hoca'ya da duyulan güvenle sağlıklı bir şekilde yürümek mümkündü ama maalesef yanlış iletişim bizleri bu noktaya sürükledi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir