1 Eylül 2015 Salı

Galatasaray'da Uzun Süre Oynamak, En Büyük Kupaları Kazanmak İstedim; Tobias Linderoth

Galatasaray tarihinin en çok beklenen isimlerinden biri. 2.5 yıllık Galatasaray kariyeri sakatlık kurbanı olmasına rağmen o 2.5 yıl boyunca Linderoth'un geri döneceği arzusunu taşıdık hepimiz, olmadı. Oysa çok güzel başlamıştı Galatasaray kariyeri ama devamını yaşayamadık. Yine de akıllarda kalan, sevilen, sayılan bir isim olması da Linderoth'un karakterinden. Güzel bir insandı. Kendisine de bizleri kırmadığı için teşekkür ediyorum ve röportajın çevirisinde yardımcı olan arkadaşlarım Chica ve Enes Gencer'e teşekkürler.


Galatasaray'a transfer sürecinizi sorarak başlayalım, nasıl gelişti bu transfer? Teklif kimden geldi, teklifi aldığınızda ne düşündünüz ve kabul etmenizde en önemli etmenler nelerdi?

Tobias Linderoth: Galatasaray'ın ilgisinden önceki yaz haberim olmuştu, ve oraya gelmek çok ilgimi çekiyordu. Böyle büyük bir klüpte oynama ve lig şampiyonu olma fırsatı çok cazipti.

Galatasaray'a geldiğinizde aslında büyük değişimler vardı. Takımın başına Feldkamp geldi, Lincoln gibi bir isim transfer edildi, kadrodan ayrılan futbolcular oldu derken yenilenen bir Galatasaray vardı. Siz Galatasaray'a geldiğinizde nasıl bir ortam buldunuz ve Galatasaray'la hedefleriniz nelerdi?

Tobias Linderoth: Geldiğimde muhteşem bir atmosfer vardı. Kendimi hemen evimde hissettim. Sonra bir sürü oyuncu gitti ve yerine bir sürü yeni isim geldi. Yıl boyunca harika bir takım ruhuna sahiptik, herkes takım için çok çabaladı. Benim hedefim de çok çalışıp takımımın şampiyon olmasına katkı sağlamaktı.

2.5 sezon Galatasaray forması giymenize rağmen şanssız sakatlıklar sonucunda çok fazla forma şansı bulamadınız ama bugün hangi Galatasaraylıya Tobias Linderoth'u sorsak sizin için çok güzel şeyler söyler. Galatasaray taraftarı için neler söylemek istersiniz, bu 2.5 yıllık süreçte neler yaşadınız?

Tobias Linderoth: Galatasaray taraftarı muhteşem. Beni çok sıcak karşıladılar. Galatasaray'da uzun süre oynamak ve en büyük kupaları kazanmak istedim. Istanbul'da yaşamak çok güzeldi. Hem Galatasaray'da hem Istanbul'da kendimi evimde hissettim. Ama takıma daha fazla destek vermek isterken sakatlandım. Yaşadığım sakatlıklar kariyerimin bitmesine neden oldu.

Aslında Galatasaray kariyeriniz de iyi başlamıştı, Sion maçında attığınız gol ve oynadığınız maçlarda yakaladığınız iyi futbol istikrarı hala akıllarda. Sonrasında ne gibi sakatlıklar yaşadınız ve bu süreçte erken sahalara dönmek adına hata yaptığınızı düşünüyor musunuz?

Tobias Linderoth: Ben de takım da o yıl iyi başlamıştık. Ne yazık ki kalçamdan iki kez ameliyat olmam gerekti. Sanırım vaktinden önce dönmeye çalıştım ve ilk maçta dizimden sakatlanıp tekrar ameliyat oldum. Takıma ve taraftara elimden geleni veremediğim için üzülüyorum. Erken dönmeye çalışmakla hata etmiştim. Daha sabırlı olmalıydım. Ama herkese nasıl bir oyuncu olduğumu göstermek de istiyordum.

Feldkamp, Skibbe, Bülent Korkmaz ve Rijkaard gibi teknik adamları gördünüz 2.5 yılda. O dönem sizin gözünüzde nasıl bir Galatasaray vardı?

Tobias Linderoth: Karşımda kupalar kazanmak isteyen büyük bir kulüp bulmayı bekliyordum. Galatasaray tam da böyle bir kulüptü. Kazanmak için çok çabalıyorlar, ve kazanacaklarına inanan çok. Kulüpte insanların sıcak tavırları beni şaşırtmıştı. Herkes bana çok iyi davrandı. Pek çok iyi teknik adamla çalışma imkanım oldu. Feldkamp bana karşı çok iyiydi ve ondan çok şey öğrendim.

2.5 yılın sonunda karşılıklı anlaşarak Galatasaray ile yollarınız ayrıldı, bu ayrılık süreci nasıl gelişti ve geriye dönüp baktığınızda Galatasaray kariyeri sizin adınıza bir pişmanlık mı yoksa şanssızlık eseri gerçekleşmeyen bir hayal mi oldu?

Tobias Linderoth: Galatasaray'a gelmekten kesinlikle pişman değilim. Türk insanının ne kadar müthiş olduğunu gördüm. Istanbul çok güzel bir şehir, kendimi evimde gibi hissettim.. Istanbul is Galatasaray Avrupa'nın en büyük takımlarından biri ve dünyanın dört bir yanında muhteşem taraftarları var. Kulüp çalışanları son derece iyi ve sıcak insanlar. Galatasaray'da, o zamanki teknik adamlar ve oyuncularla birlikte çalışmış olmaktan gurur duyuyorum. Onlarla lig şampiyonu olmuş olmaktan da.


Galatasaray'dan ayrıldıktan sonra futbol yaşantınız devam etti mi ve şu sıralarda hala futbolun içerisinde misiniz? Takip edemeyenler için soruyorum, Tobias Linderoth şu günlerde neler yapıyor?

Tobias Linderoth: Şu an İsveç'te IF Elsborg'un U17 takımını çalıştırıyorum. En üst seviyede teknik adamlık eğitimi aldım. Hedefim teknik direktörlüğe devam etmek ve olabileceğimin en iyisi olmak.

Galatasaray forması altında unutamadıklarınız neler oldu?

Tobias Linderoth: İlk yılımda şampiyon olmamız müthişti. Ayrıca bir de kulübe geldiğimde herkes tarafından karşılanışım. İnsanlar bana karşı çok iyiydi.

Bizlerin röportaj teklifini kabul ettiğiniz için teşekkür ediyoruz ve biz Galatasaraylılar için son olarak neler söylemek istersiniz?

Tobias Linderoth: Desteğiniz için çok teşekkür ederim. Galatasaray taraftarı dünyanın en iyilerinden biri. Nereye giderseniz gidin orada olup kulübü ve oyuncuları destekliyorlar. İnanılmaz bir atmosfer yaratıyorlar. Ben de artık bir Galatasaray taraftarıyım ve takımımı her zaman destekleyeceğim.

1 yorum:

  1. sakatlık yaşamasaydı bugu melo yu kımse konusmaz hala tobıas adından soz ettırırdı.

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir