25 Eylül 2015 Cuma

Yasin Öztekin İçin Hamza Hamzaoğlu ve Sneijder

 
"Hamza hocanın takımın başına gelmesi benim Galatasaray'daki kaderimi değiştirdi. Sol açıkta oynadığımı, beni tanıdığını, neler yapabileceğimi çok iyi bildiğini söyledi. 'Antrenmanlarda yüzde 100'ünü ver, gerisi kendiliğinden gelecek' dedi. Benim için güven çok önemli. O güveni aldıktan sonra, Ziraat Türkiye Kupası'nda 4-2 kazandığımız Eskişehirspor maçının son yarım saatinde oyuna girdim ve o maç benim için milat oldu. Galatasaray'da ilk kez istediğim gibi futbol oynamaya başladım."
 
Anlamadığım nokta da bu. Hamza Hamzaoğlu'nun Galatasaray'da yaptığı en büyük işlerden biri Yasin Öztekin'i kazanmak oldu. Prandelli'nin yüzüne bile bakmadığı, baktığında sağ bek oynattığı, Dortmund maçlarında da hatır için oynattığı bu adamı (kimsenin umudu yokken) kazandı ve şampiyonluk yolunda söz sahini yaptı. Şimdi ise geçen sezon verdiği o şansı vermiyordu, taa ki son 1-2 haftaya kadar. Ben de hatalıyım, kulübenin içi boşaldığı için Yasin Öztekin'i hamle futbolcusu gibi yazıyordum ama gördük ki bu adam oynar, 11'e adı ilk yazılacak isimlerden. Atletico Madrid maçı da bu anlamda bir milat. Bahsettiği Eskişehirspor maçını da unutmuyorum, sonradan oyuna girip iyi işler yapmıştı. O maça kadar da 18'in yolunu bile unutmuştu.
 
"Wesley dünyanın en iyi 10 numaralarından biri. Birlikte oynadığım en iyi 10 numara. Hem antrenmanlarda hem de maçlarda uyumumuz harikaydı. Sürekli benimle konuşuyor, koşu yollarını, pas yollarını bana anlatıyordu. Onun varlığı ve pasları Galatasaray’daki yaşamımı değiştirdi."
 
Sneijder'in de varlığı Yasin Öztekin'in yükselişi anlamında önemli. 4-2-3-1 oynadığınızda Sneijder sol yakın oynuyor, solunda da iyi bir isim istiyor. Yasin Öztekin'le o uyumu yakaladı, ikili oyunları Galatasaray'ın fazlasıyla işine yaradı ve Sneijder'in yaptıkları da Yasin Öztekin'in işini bir o kadar kolaylaştırdı. Öyle ki Sneijder, Yasin Öztekin'i de fazlasıyla sahiplendi. Zamanında Hagi'nin Emre Belözoğlu'na yaptığını yapıyor, gerektiği yerde fırçalıyor da ama bir fark var. Yasin Öztekin'in yaşı yakın Sneijder'e ama geç çıkışı onu genç bir futbolcu gibi kılıyor. Podolski'yi forvete atabilirsek, Yasin Öztekin solda Sneijder göbekte ve sağında Sinan Gümüş'le birlikte çok heyecanlanacağımız bir hücum hattı ortaya çıkacak..

Galatasaray Dergisi'nde Yasin Öztekin röportajından bölümler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir