29 Ekim 2016 Cumartesi

Adanaspor Karşısında Podolski Mi Josue Mi, Benim Sorum Bu


Trabzonspor maçına takılmaya devam edeceğim, orada kaybedilen 3 puanın götürüsü çok oldu ama Beşiktaş'ın Gençlerbirliği deplasmanında aldığı beraberliğin ardından, telafi anlamında bir imkan var. Adanaspor deplasmanında kazanmak zorundayız, başka bir çıkar yol kalmadı. Maç öncesi bir öngörüm falan da yok, kazanmak zorundayız ve bunu da en doğru, adaletli 11'i bularak yapacağız.

Trabzonspor karşısında Sneijder'i 11'de beklemiyordum, Podolski & Cavanda ikilisinin ise 11 başlaması gerektiğini yazdım ama Riekerink gibi ben de yanıldım. Sneijder misali, Podolski de hazır değildi ve fizik anlamda ayakta duramayan Podolski'nin de elinde kalan tek şey var, bitiricilik. Kanatta kullanılınca bu da kalmıyor doğal olarak, haliyle o 90 dakikada kayboldu gitti. Adalet noktasında da soru şuydu, Yasin Öztekin?

Yasin Öztekin'i beğenmeyeni çoktur, orası ayrı ama bu sezon özelinde verilmesi gereken bir hak var. En istikrarlı isimlerden, iyi iş çıkardığını düşünüyorum ama Trabzonspor karşısında 11 başlamadığı gibi, sonradan da oyuna girmemesi büyük hataydı. Oyun ona bakıyordu üstelik, tercih edilmemesinin de bir akıl tutulması olduğunu düşünüyorum. Sneijder hazır değildi ayrıca, 11 kesinlikle olmamalıydı ve Sneijder & Podolski ikilisini taşıyamadık, rakip yarı sahada top bizdeydi ama pas oyunumuz içerisinde kaybolduk gittik. Pozisyon yok, bol bol şut var ama onların da içinde Sneijder, Podolski veya Selçuk İnan yok.

Adanaspor maçının kadrosuna baktığımda ise Sneijder, Hakan Balta ve Hamit Altıntop gibi isimler yok. Sneijder'le ilgili düşüncemi öncesinden yazdım, şimdi yazacağım şeyler de hemen hemen aynı olur. Hazır değilse oynamamalı, bu kadar basit. Olmaması da belki avantajımıza olacak. Hakan Balta sakat ama Hamit Altıntop'un da yokluğuna takıldım mesela, bir sakatlığı yok. Oynadığında elinden geleni yapan, hatta iyi işler çıkarabilecek bir tecrübe ama maç kadrosunda 3 sağ bek var, Hamit Altıntop ise yok. Burada da adalet duygusunu sorguladığım zamanlar gelir, bu da bir akıl tutulmasıdır.

Adanaspor maçı öncesinde ise soru şu, 11'de Podolski mi yoksa Josue mi? Dersimspor maçı asla ölçü değil, Podolski üzerinden büyük çıkarımlar yapamayız ama adam bitirici, bulduğunda affetmiyor ama fizik anlamda yetersiz olduğunda da çekilmiyor. Forvetin arkasında o da oynayabilir, Josue de oynayabilir. Josue ise daha bir 10 numara gibi oynuyor, Sneijder'in ne oynadığını bilmiyorum mesela. Sola yakın, orta sahanın etrafında gezinen bir isim, oysa rakip ceza alanı çevresinde gezmesi gerekirken. Josue hareketli ve tempolu, yeterlidir yetersizdir ayrı konu, daha bir 10 numara gibi oynuyor. Riekerink'in bu anlamda tercihini merak ediyorum.

Bir de Serdar Aziz mevzusu var ki umarım maç sonrasında bu konu hakkında konuşmak zorunda kalmam. Elde olan en iyi stoper, Riekerink'in beğenip beğenmemesi değil konu. Serdar Aziz konusunda ateşle oynamamalı Riekerink, şu an bana göre elde olan en iyi stoper ki Semih Kaya'yı onun önünde tercih etmesi büyük hayal kırıklığı olacak. Bu anlamda da maç kadrosunu merakla bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir