10 Ekim 2016 Pazartesi

Hoca'ya Sorulacak Çok Soru Var, Yunus Mallı da Onlardan Biri


Yunus Mallı konusuna takığım, yazmaya da devam edeceğim. Bu adamın hiç şans bulamamasını benim mantığım almıyor, mantık sınırları çerçevesinde yorumlayamıyorum. Oynatılmıyor ama ısrarla kadroya davet ediliyor, bir açıklama bekliyorum ama yok.

Bundesliga'nin en iyi 10 numaralarından biri olmasının yanında en iyi hücum jokerlerinden biri. 10 numara oynuyor ama sahte 9'u da iyi oynar mesela, kanatlarda da değerlendirirsiniz ya da üçlü bir orta saha kurarsınız ve orta sahanızın hücuma bakan yüzü de olur. Bunların hepsini de iyi yapar, en azından şu an Milli Takım'da oynayan çoğu isimden çok daha iyi durumdadır. Buna Hakan Çalhanoğlu'nu bile dahil edebilirim.

Uyum desek, böyle bir sorun bence yok. Kendini sonuna kadar buraya ait hissettiğine de eminim, nedeni de reddettiği Almanya. Şu an Alman Milli Takım forması giyiyor olabilirdi, en azından kadroda olma şansı yüksekti ve havuzun içerisindeydi. Sahte 9'lu düzenleri de sever Löw, Yunus Mallı'nın şans bulma ihtimali vardı ki zaten istedi de kendisini ama Fatih Terim ikna etti. Hocanın ikna etmesi güzel, doğru olanı yaptı, bu isimleri ikna ederek yapmaya da devam ediyor ama şans vermiyor. 

Önünde daha iyi isimler olsa bir şey demem, şu formayı giymek bile kutsal bir nokta. Ama adalet meselesi işte, adil davranıldığına inanmıyorum. Almanya adına oynuyor olsa şu olur, oynamaz ama en azından der ki "benden iyileri var önümde". Türkiye için bu geçerli değil, planların neresinde kimse bilmiyor.

Daha önce de yazdım, kendisinin bir rolü yok, rol verilemedi. Ne düşünüyoruz Yunus Mallı için. 10 numara mı, sahte 9 mu, kanatlar mı, orta saha mı? Hepsini oynar ama hiçbirinde de düşünülmüyor. Ama her Milli Takım kampında kendisine yer buluyor, bu da takıldığım nokta. Düşünmediği ismi neden çağırıyor mesela hoca. Bazı iddialar var bu konuda ama ben konduramıyorum, doğru olduğuna da inanmak istemiyorum.

Arda Turan'lar davet edilmiyor ama Yunus Mallı yine forma bulamıyor, çift forvet oynuyoruz ama yine şans yok, sahte 9'lu oynuyoruz ki bu pozisyonu en iyi oynayacak isim olmasına rağmen yine şans yok. 11'i geçtim, sonradan da oyuna dahil olan isimlerden biri değil. Bu durumda niye ikna ettik ya da yeni isimleri de bekletmek için mi ikna edeceğiz? Kerem Demirbay diyoruz mesela, müthiş yetenek ama yedek oturmaya mı gelecek şimdi.


Şöyle de bir durum var, Almanya'yı değil de Türkiye'yi tercih eden futbolcular çoğu haklarından mahrum kalıyor. Pasaport kaybı gibi ya da daha derine vuralım, medya desteği de yitiriliyor. Türkiye'yi tercih eden futbolcu da tüm bunları göze alıyor ama bunun için mi yani?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir