16 Ekim 2016 Pazar

Linnes Konusunda Riekerink'in Hanesine Eksi Yazılamaz


Cavanda'nın neden hala 11 başlayamadığını anlamadım. Konunun da maç eksiği olduğunu pek düşünmüyorum, başka bir durum var ama henüz anlayamadık. Sabri Sarıoğlu üzerinden bir 11 ısrarı var ama ortada iyi bir performans yok. Üstelik her maç için oyundan ilk alınan futbolcu, son 2 haftada da 45-50. dakikalar aralığına indi hatta bu. Oyuncu değişiklik haklarından birinin anlamsız şekilde harcanması demek bu. Her hafta Cavanda 11 diyoruz ama bakalım ne zaman 11 çıkacak. Maç eksiği deniyor ama oynamadan bu eksiklik nasıl giderilecek?

Unutulan isim ise Linnes. Onu şöyle tanıyorum, iyi işleyen bir sistemin temel parçalarından olacak bir sağ bek. Teknik özelliği yüksek ama ortada işleyen bir sistem yok. Kaostan pek beslenemez ya da sağ tarafı tek başına domine edemez. Cavanda'yı bu yüzden istemiştim, o kaostan beslenebilir. Biraz kafası kırıktır, tekniği Linnes'e göre çok düşüktür ama temposuyla tüm açığı kapatabilir, çılgın bindirir ve kullanılması gerekir.

Linnes'in Galatasaray'da oynadığı iyi maçları düşündüm de ortaya şu sonuçlar çıktı. Geçen sezon kupada Akhisar'a karşı sağ açık oynamıştı ilk maçında, gayet iyi bir performanstı. Orta sahada denendiğini de hatırlıyorum, iyi oynamıştı. Sağ bek olarak ise tek iyi maçı var, yine geçen sezon kupada Gaziantepspor karşılaşması. İyi veya iyiye yakın oyunları genellikle sağ bek dışında, daha çok sağ açık gibi oynadığı maçlar. Tekniği, oyun aklı bunu kaldırıyor, sağ açık veya üçlü orta sahada tamamlayıcı isim misali oynayabilir. 

Levski Sofya maçında sol bek oynadı mesela, kötü bir görüntü vermedi. Şu tabloda orayı alternatif altına alacak gibi ama Carole'nin yokluğu sıkıntı yaratır. Yine oyun aklı diyeceğim ama sol bekte de oynayabilir, en azından görüntü verir. Yeterli olmaz tabii, bir sol bek ister bu takım. Haliyle de rotasyon içerisinde Linnes'e pek yer kalmıyor. Öyle ki maç kadrolarına da alınmaz oldu, çok fazla düşünülmüyor.

Riekerink'in onu bir maçta kesip attığını düşünmüyorum ama, Karabükspor maçının ilk yarısında oluşan görüntü değil bunun sebebi. Geçen sezonu bir kenara bırakıyorum, genel bir kaos vardı. Bu sezon ise tüm hazırlık maçlarının hemen hemen hepsinde Linnes ilk 11 başladı. Buna Manchester United maçı da dahil, Riekerink'in ilk tercihi Linnes olacaktı. Beşiktaş ile oynanan Süper Kupa maçında da öyleydi, ligin ilk maçı Karabükspor karşısında da. Olmadı ama, Linnes yapamadı. Kafa olarak Galatasaray'ı kaldırabildiğini düşünmüyorum, Riekerink de Linnes üzerinde çok denedi, ısrar etti. Riekerink'e bir eksi yazılamaz buradan.

Kestirip atmıyorum ama, Bruma misali bir kiralık projesi olabilir, Linnes'i yeniden ayağa kaldırmak adına da bu gereklidir hatta. İnandığım, beğendiğim isimlerden biri oldu hep, beklentim vardı ama geçen sürede Galatasaray'ı pek kaldıramadı. Sağ açık gibi de düşünüleceğini pek sanmıyorum, orada aşırı kalabalık bir rotasyon var ve pek yer kalmıyor bu durumda. Sol bek oynar ama beklentiyi çok karşılamaz, görüntü verir. Ocak ayında da bir sol bek alınır diye düşündüğümden Linnes'in kiralık gitme ihtimalini yüksek görüyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir