20 Kasım 2016 Pazar

Daha ağır derbi mağlubiyetleri gördüm ama böyle karaktersiz Galatasaray'ı nadir izledim


Riekerink'in maç sonu söylemi "hücumda verimli olamadık". Bu yorumun taraftarlarla dalga geçmek olduğunu düşünüyorum. Hepimiz maçları izliyoruz ve herkesin de taktik, teknik gibi detayları bilmesine gerek yok. Yorum basit, bu sezon hücumda sorun yaşamadığımız herhangi bir maç var mı? Her maç sonunda aynı şeyleri yazıyoruz ama Riekerink'in yine maç sonu yorumlarından biri "bunun sebeplerini araştıracağız".

17 senedir kazanılamayan bir deplasman, 18 oldu, yarın 19'da olur. Mesele bu değil ki. Burada 6-0'da kaybettik mesela ama Fenerbahçe deplasmanında böyle karaktersiz ve ezik bir futbolu ben daha önce izlemedim. Yine basit istatistikler var, herkesin anlayacağı şekilde. Pozisyonu falan geçtim zaten, eğer Bruma'nın o zayıf şutuna pozisyon demiyorsak tabii. Galatasaray, Fenerbahçe karşısında rakibin yarı sahasında sadece 1 kez topla buluşabilmiş. Pozisyonu geçtim, ben bir karakterden, isyandan bahsediyorum ama Hakan Balta dışında isyan eden kimseyi göremiyorum.

Klasik ya, değişmiyor, her maçın yorumu aynı. Hücuma girmekte zorlanan, pozisyona giremeyen, Fenerbahçe karşısında rakibin kalecisini dahi yere yatıramayan bir takım. Pas yapıyoruz, bu konuda rekorlar kırıyoruz ya da topa sahibiz, yüzde 70'lere dayanıyor bazen bu oran. Buna artık rakipler olanak tanıyor, topu Galatasaray'a veriyorlar ve hızlı geldikleri her an etki yaratıyorlar. Fenerbahçe de bunu yaptı, o kadar rahatlardı ki, zorlandıklarını düşünmediğim gibi iyi de oynamadılar aslında ama tarihlerinin en rahat derbi galibiyetlerinden birini aldılar. 

İlk yarıda Carole'nin arkasına sarkan 5 top saydım mesela, bunu yapan da Alper Potuk. Sarısı da bu hatadan kaynaklı, sonra da sarıdan kaynaklı hamle dahi yapamadı. Düşünün karşısında Lens olsaydı, ne izleyecektik. Josef De Souza tek başına Galatasaray orta sahasını imha etti ya da, hani Mehmet Topal'ın yokluğu avantajdı? Rakibin en kilit iki adamı yoktu bu karşılaşmada ama bunun eksikliğini zerre hissetmeden, rahat bir galibiyet elde ettiler.

Galatasaray'ın hocası ise Eren Derdiyok'un sakatlığında oyuna Cavanda'yı alıyor. Selçuk İnan'ı eleştiririz, ben de son halini beğenmiyorum ama şu görüntüde bu takımda oynar yani, maç başında da oynaması gerektiğini yazdım. Sakinlik katacaktı, madem pas oyunu oynamak istiyorsun ama elinde olan belki de tek 8 numarayı kenarda tutuyorsun, düşünmüyorsun. Sinan Gümüş'ün de bu maçta varlık gösteremeyeceği ve ezileceği o kadar belliydi ki, işte bunlar hep bile bile lades. Diyorum ya, Riekerink'in geçen sezon kendisini iyi kılan tim özelliklerini kaybetti, en başta da adalet geliyor.

Bir istatistik daha, Sneijder bu maçta topla 23 kez buluşmuş ama 22'si sol tarafta. Yine klasik bir sorun, Galatasaray'ın 10 numarası bu adam. Defansa kadar gelip top çıkarmaya çalışıyor, biz de oyun organizasyonu bekliyoruz işte. Hamza Hamzaoğlu, Umut Bulut'larla daha fazla üretiyor ve bir hücum karakteri gösteriyordu mesela, Riekerink ise Galatasaray'ın hücumuna kıymış durumda. Üstelik elinde çok daha iyi alternatifler var, yine dediğim gibi "Bruma kadar Galatasaray var".

İlla sansasyon bir mağlubiyet almana gerek yok, şu yenilgi inanın en az o kadar acı. Ruhsuz, karakterini unutmuş futbolcular topluluğu. Onların da başında ne yaptığını bilmeyen bir teknik adam. Sezon başında gelen "bey" namının kaynağı takımdan ayrılanlarla alakalı, teşhis doğru kondu ama o kadar anlamsız bir tedavi geldi ki, Galatasaray tüm benliğini yitirmiş durumda. Kağıt üzerinde pas oyunu oynayan, topa sahip olan bir ekip ama oyunun ne hücum ne de savunma noktasında bir varlık gösteremiyor. Şu görüntü de "kelle" ister, Trabzonspor maçından sonra da yazdığım gibi..

4 yorum:

  1. Riekerink Linnesin ahini aldi dahada düzelmez.

    YanıtlaSil
  2. Dursun bey "süpriz" yapamadı.Amigoluk yaparken soyledigi gibi, inanmayan aslinda en başta kendisiydi.Bir trajedinin dogusuna tanıklık ettim bugün o inanma kelimesini sarfettiginde.Baskanin actigi ve gittigi yol kulubu para babalarina oyuncak etmekle son bulur.İnsallah oyle olmaz.Hollandalılar hakkinda konusmaya gerek yok artik.Bu hususta taraftar ortak bir kanıya vardi bence.Böyle anlarda, ne yapabiliriz nasıl cozeriz daha cok konusulmali.Sizin de sıklıkla dediginiz gibi Hollandali arkadaslari cekip cevirecek bir yerli bir de işin ehli yabanci yardımci lazim bize.Misal Önder özen gibi.Ya da Şaş.Veyahut daha uygun birisi.Ara transfere simdiden kasmalı defansı sil bastan ele almalı santrafora takviye yapmaliyiz.iki bolge oturursa orta saha zaten toparlar.Su an ki yükü kaldiracak kapasite yok orta sahada.Ilk yari sonunu gorup ona gore davranmak ta bir secim olabilir ama taraftarı kaybederseniz her sey anlamsizlasir.O nedenle yönetim acilen bir seylerin farkina varildigi ve duzeltmek icin bir seyler yapildigi mesajini somut olarak vermeli taraftara.Bu kulubu yonetmek istiyorlarsa tabi....

    YanıtlaSil
  3. Yaşım 31..cok fb mağlubiyeti gördüm ama dün olduğu gibi hiç utanmadım!her yerde hep şunu soyledim 6-0 kaybettigimizde fb çok sansliydi..dun ise biz çok sansliydik çok daha farklı bitmesi lazımdı.Bir takımın sol beki görüntüde defansif çıkan bir kadroda arkasına bu kadar çok adam kaçırır mi? Takımın yıldızı bugüne kadar baş tacı ettiğimiz Sneijder oyundan cikana kadar hiç mi bisey yapmaz? De Jong isimli oyuncu ne yapmaya geldi Galatasaray'a??Gerçi Bruma dışındaki diğer 9 oyuncu da çok kötüydü..Hücumda verimli olamamak cümlesi çok hafif kalır dün için..hadi bizi geçtik oraya o şartlarda o stada gelip destek veren taraftarımız için bişeyler yapsaydınız!!rakibe gelince özel bir takım değiller ama çok özel bir stoper ikilisi var

    YanıtlaSil
  4. İşin kötü tarafıda Riki hocam hala acıklamalarında başakşehir maçını hak ettik diyor yahu nehyını hak ettık bız baska macmı ızledık doğru durust top oynamadın kendı aranda stabil paslaşmalar dışında ne yapıyor bu takım şut çekmeden ceza sahasına gırmeden gol atmayı nasıl planlıyor. sezonn basında cok destek verdık ama sanırım bu açıklamadan sonra JOR beyefendi yanlız kalacak . stoperlerın orta saha oyuncuları ıle ypatıgı paslasmayı sıradan bırıde yaptırır bız takım olarak kımın ahını aldıysak adam akıllı bır teknık adam gelmıyor arkadas.

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir