27 Kasım 2016 Pazar

Tolga Ciğerci'deki tempo De Jong'da, De Jong'daki agresiflik Tolga Ciğerci'de yok


Selçuk İnan'ın mevcut durumunu çok beğendiğim için yazmıyorum bunu, eski Selçuk İnan olmadığının ben de farkındayım ama mevcut kadronun üzerinden yorum yapacağım. Elimizde orta sahanın ortasında oynatabileceğimiz 4 isim var (Selçuk İnan, De Jong, Tolga Ciğerci ve Hamit Altıntop) ve aralarındaki tek 8 numara da Selçuk İnan. 

4-2-3-1 oynuyoruz, Riekerink'in de bu formasyondan vazgeçeceğini pek düşünmüyorum. Sneijder kaynaklı bir formasyon, haliyle de bu formasyon üzerinden yıllardır devam etmekteyiz. Selçuk İnan & Melo ile bir istikrar vardı ama Melo'nun ayrılmasından sonra o boşluk doldurulamadı. Hamzaoğlu daha farklı bir şey denedi, Bilal Kısa'yı 8 numara gibi oynattı ve Selçuk İnan'ı biraz daha iki yönlü orta saha gibi kullanmaya çalıştı. Riekerink ise geçtiğimiz sezonun sonlarında Emre Çolak & Selçuk İnan denedi, bu sefer 8 numara Selçuk İnan'dı ve ben verimli de olduğunu düşünüyorum.

Bu sezon ise Selçuk İnan & Tolga Ciğerci ile başladık, devamında Nigel De Jong devreye girdi, Selçuk İnan girdi çıktı derken bu anlamda tüm kombinasyonları kullandık diyebilirim. Şunu gördüm, Selçuk İnan & Tolga Ciğerci olur, Selçuk İnan & Nigel De Jong da olur ama Tolga Ciğerci & Nigel De Jong bana göre olmadı. Selçuk İnan'ı beğenmesek bile elimizdeki tek 8 numara, sakinliği önemli ve Fenerbahçe karşısında da bunu aradık. Selçuk İnan'a alternatif yaratmak zorundaydık ama bunu da yapamadık derken Selçuk İnan'a mecbur bir takım oldu.

Tolga Ciğerci'deki tempo Nigel De Jong'da yok, Nigel De Jong'daki agresiflik ise Tolga Ciğerci'de yok. Tolga Ciğerci'den 8 numara olmadı, o sakinliği, o akışkanlığı sağlayamadı. Hücum noktasında da beklenen etkiyi gösteremedi diye düşünüyorum. Nigel De Jong ise 6 numara noktasında iyi, seken topları toplama, agresiflik, orta sahayı süpürmesi noktasında. Bu ikili bir araya geldiğinde olmadı ama, Selçuk İnan'ın yanında her iki isim de kendi özellikleriyle yapabildiler diye düşünüyorum.

Orta saha konusunda alternatiflerimiz kısıtlı, Nuri Şahin demem biraz da bu yüzden. 8 numara noktasında gerekli bir isimdi, keşke transferi gerçekleşse. Böyle bir hamle olana kadar da Selçuk İnan zorunlu, o olmadan Riekerink'in oynatmak istediği pas oyununun anlamı kalmıyor. Emre Çolak'ın varlığı da önemliydi aslında, Josue'den 8 numara olmaz diye düşünüyorum. Sağ kanat, 10 numara oluyor ama 8 için imkansız. Tolga Ciğerci'de de düşüş var, bir süre Selçuk İnan & Nigel De Jong oynar diye tahmin ediyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir