7 Şubat 2017 Salı

Ahmet Çalık'ın sağ bek oynayabilme ihtimali mi, imkansız


Dün çıkan haberler üzerine yazıyorum, takıldığım bir durum oldu. Ahmet Çalık'ın sağ bek oynayabilme ihtimali belirmiş, Riekerink'in bunu düşündüğü yazılmış. Kısa keseyim, Cavanda forma giysin, çok daha iyi. Ahmet Çalık çok hızlı sayılmaz, top tekniği ise düşük. Stoperden başka bir pozisyonda oynayabilme ihtimali olduğunu düşünmüyorum, 

Sabri Sarıoğlu'nun kesileceğini düşünmüyorum gerçi, yine o oynar. Linnes'in ise sol bekte yeri hazır, en azından Carole'nin sakatlığında. Doğrusu da Linnes'in oynaması, daha önce de yazdım. Ama sağ bek için Linnes alternatifler arasında düşünülmezken Ahmet Çalık gibi isimlerin orada oynayabilme ihtimalini konuşmak büyük hata. Semih Kaya sağ bek oynasın madem, biraz olsun alışkanlığı da var. 

Stoper tandemini konuşmak lazım. Galatasaray'ın kanayan yarası, düzelmiyor. Nedeni de doğru profil bir stoperin alınmaması, yani lider ismin. Serdar Aziz bana sorarsanız en iyi isimdi ama sakat. Ahmet Çalık beklediğim katkıyı veriyor ama lider bir stoperle daha iyisi olurdu. Semih Kaya'nın Ahmet Çalık geldikten sonra hareketlendiğini düşünüyorum ama yetmiyor. Hakan Balta ise bitmiş durumda, Chedjou ne yapar kestiremiyorum. Tek hatasında vatan haini ilan edilir, öyle bilendik. Carole'nin de aslında stoper oynayabilme ihtimali var, özellikle iç sahada.

Ahmet Çalık & Semih Kaya ikilisinin şöyle bir sorunu oldu, oyun kurma noktasında hiç olmadıkları için yedikleri baskıda topu çok rahat kaybettiler. Geriden oyunu kuran bir isim de yoktu, Nigel De Jong ve Selçuk İnan etkisiz kaldılar. Hakan Balta veya Chedjou ne durumda olurlarsa olsun bu durumda aranırlar, Geriden oyunu iyi kurmak zorundayız, Ahmet Çalık & Semih Kaya tandemi ile bu imkansıza yakın.

Stoperden bek yaratma çabası ise tamamen hava hakimiyetinde yaşanan sıkıntı ile alakalı. Linnes'i bir tarafa yazıp, hücum etkisi beklenirken, diğer bekte bir stoper oynatmak ve savunma direncini daha yukarıda tutmak. Hem hava noktasında hem de stoperleri üçlemek anlamında. Ama bu profilde bir futbolcumuz yok, bu anlamda deneme anlamsız. Özellikle de Ahmet Çalık'la, bu iş imkansız..

4 yorum:

  1. hocam dediğin doğru beklerden biri mutlaka stoper özellikli olmalı bence doğru olan hakan baltayı sol bekte oynatmak gerekirse ortasahayı geçmesin ama artık oradan adam kaçırıp yan toptan gol yemeyelim kronikleşen sorunumuz oldu bu corele ile, stoperde chedjou-ahmet sağ bekte linnes oynamalı ve onun önünde savunmaya yasinden daha çok yardım eden garry rodriguez oynayrsa takım savunması daha dirençli olur diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semih'in röportajını Gs dergisinde çıkmıştı. Uğur Uçar ın da stoper geçmişli olduğunu ve sonradan sağ beke kaydığını söylemişti. Benim görüşüm biraz Chelsea taktiği uygulamamız gerek. Elde düzgün bek yok niye 4 lü oynuyorsun. Ne yazıkki bende Rikerink i eleştirmeye başladım.
      Benim kendi görüşüme göre takım 3-4-3 oynaması gerek.
      Bruma Podolski Yasin

      Sneijder

      Linnes Tolgay Josue

      HBalta Ahmet Semih

      Sil
  3. Sag beke Ahmet yerine chedjuyu denemek daha mantikli olmaz mi ? Ortalari ve hiziyla hucuma da iyi destek verir ama mental olarak su haliyle ne kadar katki saglayabilir o ayri bir durum.

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir