19 Nisan 2017 Çarşamba

Aleix Vidal & Galatasaray, daha iyisini alabileceğimizi sanmıyorum


Transfer edildikten sonra 6 ay futbol oynayamamak büyük handikap, özellikle Barcelona gibi bir takım adına. Arda Turan ve Aleix Vidal transfer yasağı olan dönemde geldiler, Ocak ayına kadar futbol oynayamadılar. Bu da onları ileri taşıyamadı, her ikisi adına geçen sezonun 2. yarısı kayıp. Bu sezona ise Arda Turan fena başlamadı, bir şekilde rotasyon içinde yerini aldı ama Aleix Vidal o şansı kolay bulamadı, bulduğunda ise iyi değerlendiremedi. Devamında ise şanssız bir sakatlık ve sezonu kapatmış oldu.

Barcelona'nın ondan beklentisi büyüktü, Dani Alves sonrası adına düşünülen bir hamleydi ama o beklentiyi karşılayamadı, Barcelona da Dani Alves'in yerini dolduramamış oldu. Sergi Roberto'yu oynatıyorlardı sağ bekte, sonra o da sakatlandı ve 3'lüye döndüler. Şu dönem onun adına fırsattı ama yaşadığı sakatlık büyük, bu sakatlık dönüşünde ise Barcelona'nın onunla ilgili bir planı olduğunu düşünmüyorum. Ayrılığı kesin ama hayal kırıklığı ve sakatlıkla geçen 1.5 sezonun ardından Aleix Vidal'ın rotası ne olur?

Ocak ayında da gündeme gelmişti, ciddi şekilde konuştuk. O dönem olmadı, nedenini bilmiyorum. Yaz dönemi adına daha olası bir adım tabii, en azından kiralayabilme ihtimali. Aleix Vidal'in mutlaka bir piyasası var, transfer yapacağı kesin ama bu piyasa içinde Galatasaray da ciddi bir talip. Ciddi bir sakatlık geçirdi, dönüşünü takip etmek gerekiyor. Yine de şunu söyleyeyim, Galatasaray'ın sağ bek için Aleix Vidal'den daha iyisini alma şansı yok. Riskse eğer bu riske girmeye değer.

Sağ bek sorunu yılların meselesi, bitecek gibi görünmeyen. En son izlediğimiz iyi sağ bek Eboue olmuştu, onun da istikrarı 2 sezon sürdü. Eboue sonrası kayıp, sağ bek için büyük yatırım yaptık ama istikrar sağlayamadık. Linnes, Cavanda ve Sabri Sarıoğlu gibi isimler var, yetmiyor. Tudor'la 3'lüye döndük, sağ tarafa Yasin Öztekin'i yazdık ve bence katkı aldık ama o pozisyonun doğru ismi de o değil. 

Yeni sezonda nasıl oynayacağımızı bilmiyorum, hatta Tudor'la devam mı edilecek ondan bile emin değilim. Tudor'la devam edildi diyelim, 3'lü savunma üzerinden yürüyeceğimizi düşünüyorum. Gerçi 4'lü savunma oynasak bile durum değişmeyecek, Galatasaray'ın hem sağ hem de sol bek için iyi hamleler yapması gerekiyor. Aleix Vidal de sağ bek için iyi bir alternatif olabilir. Özellikle 3'lü oynamaya devam edeceğiz dersek, çünkü o kanadı tek başına kullanabilecek iyi bir hücum beki. Kötü geçti dediğimiz Barcelona günlerinde bile 25 maçta 8 asisti var, hücumu destekleyecek, sağ tarafı daha işler konuma getirecek çok iyi bir futbolcu.

Sakatlık etkisini araştırmak lazım ama ben bu riske girer ve şartları zorlardım. Daha iyisini alabileceğimizi düşünmüyorum çünkü, Eboue'yle de yaptıklarımızı hatırlayınca Aleix Vidal ile aynı etkiyi yakalamak mümkün. Ocak ayında da yeşil ışık yakmıştı ama transferi gerçekleşmedi, yaz dönemi adına fırsat var, bu işi mümkün görüyorum. İyi bir hücum beki, 3'lü ihtimalleri üzerine konuşurken o pozisyonun altını dolduracak isim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir