4 Nisan 2017 Salı

Tudor sonrası en büyük çıkış Josue'nin


Geçmişe bakmıyorum, Tudor sonrasıyla işim. Tudor'un göreve gelmesinin ardından farklı bir Josue var çünkü, Riekerink döneminden o kadar farklı ki. 3-4-2-1'in forvet arkası 2'lisinde de, Adanaspor maçında 4-4-2 orta sahasının ortasında da izledik. Tudor döneminde çıkış yakalayan Galatasaraylılar listesinde 1. sıra onun bana sorarsanız, geldiği noktayı konuşmak gerekir.

Adanaspor maçında en çok top çalan futbolculardan biriydi mesela, istatistiğe bakmadım ama ilk sırada bile yer almış olabilir. Suat Kaya örneği vermiştim, özellikle Suat Kaya'ya yetişemeyen genç arkadaşlar için. Bir kıyas yapmıyorum, yanlış anlaşılmasın ama Adanaspor karşısında onu andırdı. Fizik özellikleri zaten benziyor, belki de ondan kaynaklı. Orta sahada bitmeyen bir tempo, defansif ağırlıklı ama oyunun her iki tarafında da aktif bir görüntü. Selçuk İnan'la yakaladıkları uyumu çok beğendim ki Josue'nin Selçuk İnan'ı da yükselttiğini düşünenlerdenim.

Josue'nin transferini çok istemiştim ama beklentim bu değildi. Sneijder'e alternatif olmasını düşündüm, az maliyetli bir iş olacağı itibariyle de zarar etmeyeceğimizi söyledim. Yetenekli ama düşüşte olan bir futbolcuydu, parlatabilirdik. Riekerink dönemi bu olmadı, tutunamadı Josue ve haftalar geçtikçe öz güveni eridi bitti. 

Tudor sonrası ise başkalaşım değiştirdi. Josue'nin transferini istiyordum ama isterken böyle bir şeyi tahmin etmiyordum. Geçen sezon ki Bursaspor dönemi hayal kırıklığı mesela ama ligin 2. yarısında Braga formasıyla 4-4-2'nin sağ kanadında iyi iş çıkarmıştı, o da bir değişim mesela. Biz de kanatta denemiştik, olmadı. Tudor ise başka bir şey deniyor, Adanaspor karşısında bir 6 numara yarattı ondan. Akhisar Belediyesi'ne 6 gol attığımız maçta da orta sahanın ortasındaydı ama pozisyonu bu değildi, Adanaspor maçındaki görüntü başka.

3-4-2-1'in forvet arkasında da iş gördü, bana sorarsanız Sneijder'in önüne geçecek bir performansla. Temposu, hareketliliği artı sağladı çünkü, ön alanda yarattığı baskıyla da. Şimdi ise 4-4-2 orta sahasının ortasında beklenmeyen bir defansif katkı sağladı, yine tempo ve hareketlilikle birlikte. Çok önemli bir futbolcuya dönüştü, umarım takımda kalır diyeceğimiz isimlerden biri halini aldı. Tudor da bunu isteyecektir, Porto'nun da bu konuda zorluk çıkaracağına ihtimal vermem.

Josue'yi birçok noktada kullanmak mümkün oldu, Tudor'un ondan aldığı bir "joker" kıvamı. Şu ana kadar nerede oynatsa iyi iş çıkardı, öz güvenini kazanmış, kendini bulan bir Josue var. Sorunsuz, sevildiğini düşündüğüm bir isim. Yeteneği daha yukarı noktada aslında, daha onu da göremedik. Şut özelliği gibi, hala denemiyor. Ceza sahasının etrafında iyi bitiricidir, sol ayağını iyi kullanır, yine çok fazla göremediğimiz özellikler. Zamanla diyelim, umarım takımda kalır..

6 yorum:

  1. Burak abi selamlar, fikrini öğrenmek istediğim bir konu var. Çoğunlukla Almanya'da bazı kanat futbolcuları (iyi ama top class olmayan) orta saha merkez haline getirildiğinde çok yüksek performans verdiler, veriyorlar. Basti gibi Kevin Kampl gibi. Giggs de diyebiliriz mesela. Sence bizde de bu dönüşümü yaşayacak oyuncu olabilir mi? Josue bir seviye bu döünüşümü yaşadı aslında. Yasin bana güzel bir örnek gibi geliyor, dinamik belli bir pas özelliği var şut özelliği var. Sence nasıl olur? Soner ismim bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klamp'in o joker özelliği hep vardı ama. Sağ bek dahi oynayabilen bir isimdi. Bizde o ozellikte bir kanat yok bence. Grosskreutz kalmış olsa dediğin olabilirdi mesela.

      Sil
  2. Topsuz oyunda ön plana çıktı. Ne yazıkki 4 gol attığımız ve pozisyon kaçırdığımız maçta bile top ayağımızdayken farkı göremedik. Sneijder oyuna girene kadar böyleydi. Ne yazıkki Emre Başakşehir için neyse bizim takım için Sneijder için o. Top ayağındayken akıl gösterebilen tek oyuncu o.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O biraz da oyun yapısıyla ilgili,takım orta sahayı hızlı geçerek kanat birebirleri üzerinden hızla pozisyona girmeyi amaçlıyor, böyle bir oyun sisteminde orta saha oyuncularinin ilk görevi tamamlanamayan ataklardan boşta kalan topları geri kazanmak, bu mecburen böyle, oyuncu özelliği kaynaklı değil.. Sneijder bence de bu takımın en önemli oyuncularindan birisi ve fiziği öyle abartıldığı gibi yetersiz değil, kesinlikle bu takımda ve bu sistemde oynayabilir ama o oynamasa bile, bu maçta yasinin yerine brumanin olduğunu düşünün, bence cok daha farklı olabilirdi..

      Sil
    2. Sneijder için şunu yazayım, Sneijder eğer Tudor'a biat ederse hem kendisi hem Galatasaray kazanır..

      Sil
  3. Josue akhisar ve kupadaki bir maçta ( elazığ maçı olabilir) sol iç pozisyonunda oynadı riekerink döneminde ve cok beğenildi, bu maçta ise sağ iç oynadı, sizin bu maçtaki rolünün ne açıdan önceki maçlardan farklı olduğunu düşündüğünüzü tam anlayamadım.. Soyle ki, o maçlarda josue ve selcugun önünde (sanırım birinde josue ve olsaydı) 10 numara olarak wes vardı, bu maçta wes yoktu ama podolski 10 numaraya benzer bir formatta oynadı.. Ben pek baskalasim geçirdiğine inanmıyorum sadece daha fazla forma buluyor ki sezonun ikinci yarısında yükselen bir formu var zaten, riekerink döneminde de forma bulmaya başlamıştı.. umarım bonservisini alabiliriz, dediğiniz gibi cok yönlü bir oyuncu ve bence emre colaka göre daha güvenilir bir performansı var..

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir