5 Mayıs 2017 Cuma

İyi bir şey var ki Dortmund'un sistemini bu şekilde ilerletmesi


Tuchel Aubameyang'ın olası PSG transferi için rahatım demiş, Cavani'nin sözleşmesini uzatmasından dolayı. Ama PSG'nin bu transfer için böyle bir mantık arayacağını sanmıyorum. Şampiyonlar Ligi'ni kazanmak istiyorlar, Farklı bir düzende de oynayabilirler ya da Aubameyang'la alakalı başka bir planları da olabilir, 

Tuchel'in temennisinin altı dolu değil ama bir yandan haklı. Dortmund'u farklı kılan bazı isimler vardı, Hummels, İlkay Gündoğan ya da Mkhitaryan gibi, hiç birinin gidişine engel olamadı. Tuchel'le de alakalı değil, Dortmund'un kaderi bu ama işleyen bir sistem var, sorun ettiklerini sanmıyorum. Büyük kazandılar, kazanmaya devam edecekler ve gelecek onların. Bir hata var, bu genç yapı üzerine doğru tecrübeyi dahil edemeyebiliyorlar, başarı için bu gerekli. Aubameyang da gider, şaşırtıcı olmaz. 

Gitmeli de, 70 milyon avro'luk bir bonservisten söz ediliyor. Tuchel'le birlikte Aubameyang Dünya'nın en önemli forvetlerinden birine dönüştü ama tarz noktasında Dortmund'da dahi eleştirildiği zamanlar oluyor. Hızı, tekniği, bitiriciliği tamam ama bazı yerlerde takılabiliyor, o takılmalar da Aubameyang açısından bir soru işareti. En azından Avrupa'nın ilk 6-7 takımı içinde yapabilir mi sorusunu beraberinde getiriyor. 

Owen Real Madrid'de yapamamıştı mesela, kafamda böyle bir soru işareti var. Dortmund bu transfer teklifini kesinlikle kabul etmeli ki engel olabileceklerini sanmıyorum, Aubameyang gidecektir. 70 milyon avro büyük rakam, gelecek zaten Dortmund'un elinde ve bu yaz döneminde tecrübe adımlarını görmek dileğiyle. 

Ya da kalitesi garanti olan, ses getirecek bazı transferler. Morata'yı Dortmund neden alamıyor mesela, bu tarz hamleler gerekecek. İyi bir şey var ki Dortmund'un Aubameyang veya kimseyi olmazsa olmaz olarak görmemesi ve sistemini bu şekilde ilerletmesi..

1 yorum:

  1. Büyük ihtimal ile Tuchel Aubameyang ı Cavani sonrasını da düşünüp yapmışlardır. Ayrıca İbrahimoviç döneminde ikili oynuyorlardı o sisteme geri dönüş yapmak istemiş olabilirler.

    Tecrübe eksikliği demişsin ama ben Thomas Tuchel in bu kadar tecrübe eksikliği olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta 7 senelik teknik direktörlük kariyeri var. Bir çok kişiye az gelebilir ama sonuçta Dortmund onu üst seviyeye taşınabilmesi için doğru adres.

    Aubameyang ın eskiği olduğundan bahsetmişsin ama zaman ilerledikçe bunları üstünden kolayca atabilir. Barındırdığı özellikler şuan büyük klüplerin ağzını sulandıran özellikler. Ki ben onun sene sonu Benzema yerine Real e gideceğini düşünmüştüm. Ancak Moratanın yüksek bonservis ile Real e gidişi işleri karıştırdı.

    Owen ın Real de yapamamasının nedeni o zamanlar Real Madrid in bir düzeni olmamasından. Belki Barcelonayı tercih etseydi işler daha farklı olabilirdi.

    "bu yaz döneminde tecrübe adımlarını görmek dileğiyle." demişsin, ben Tuchel i göndereceklerini hiç zannetmiyorum.

    Morata bence hiç bahsedildiği gibi üst seviye bir oyuncu değil. Son yıllarda görmeye alışık olmadığımız ceza sahası içi golcülerinden.
    Ben Mario Götze nin gelecek sezona Aubameyang dan boşalan koltuğu iyi değerlendireceğini düşünüyorum. Gelecek sezon onun senesi olacak.

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir