8 Haziran 2017 Perşembe

Rennes'in Cavanda'yı transfer etmek istediği söyleniyor, hiç şaşırmadım


En çok eleştirildiğim konulardan biri Cavanda ama geldiği gün yaptığım bir yorum vardı, altını ısrarla çizdiğim. Galatasaray'ın bu adamdan zarar edeceğini düşünmüyordum, en kötü ihtimalle aldığı ücrete satabilirdi. Ocak ayında Sunderland gündemi vardı hatta, maalesef sakatlığı sonrası gerçekleşmeyen. Bugün de Rennes'in Cavanda'yı transfer etmek istediği söyleniyor, hiç şaşırmadığım bir gelişme.

Bunun da nedeni şu, yaşının 26 olması ve en kötü haliyle bile Belçika Milli Takım'ına seçilebilmesi. Cv'sinde Lazio ve Galatasaray gibi takımların yazacak olması da diğer etmen. Ama en önemlisi Belçika Milli Takım'ı, bu da bir şekilde Cavanda'yı transfer ettiriyor. Galatasaray transfer ederken de yazdım, ya tutarsa hamlesidir, tutmaması durumunda bile çok büyük bir zarar edileceğini düşünmüyorum diye.

Trabzonspor'da sezona iyi başlamış ama devamını getirememişti. O kötü takım içinde kaybolduğunu düşünüyordum ama disiplin noktasında da adı çıkmıştı. Galatasaray'a geldiğinde ise Linnes / Cavanda rotasyonunun iyi olacağını, birbirlerini yükselteceklerini düşünüyordum ama Sabri Sarıoğlu oynadı, Linnes sol beke evrildi, Cavanda ise hayal kırıklığıyla kaldı.

Tudor dönemi Cavanda'nın bir şansı olduğunu düşünüyordum, o şansı da buldu. Atletik ve tempolu bir isim, ne kadar kafasız olsa bile. Tudor seviyor böyle adamları ve değerlendirdi Cavanda'yı. Sağ bekte katkı alamadı ama Cavanda'nın belki de tek iyi oynadığı Galatasaray maçı Trabzonspor deplasmanındaki üçlü savunmada stoper oynamasıydı. Beklemediğim bir katkıydı o, bence Galatasaray performansına oranla görüntüsü iyiydi. Sonrasında denenmedi ama, üstü çizildi.

Doğal bir durum, hayal kırıklığı oldu çünkü. Bu saatten sonra Cavanda'ya güvenmek imkansız ama talibi çıkıyor işte, elden çıkarırken zorlanmıyorsunuz. Abuk bir yıllık ücreti yok, yaşı, geçmişi derken elden çıkarması zorlamıyor. Ama kötü hatırlanacak, hiç etkisi olmadı çünkü, tek maç dışında bir katkı düşünemiyorum ki onda da kaybettik zaten. Cavanda konusunda çok eleştirilmiştim ama anlatmak istediğimi unutmamak lazım..

3 yorum:

  1. Cavanda taliplerinin olmasının bir diğer nedeni de uygun maaşı diye düşünüyorum. 2 milyon € vermiş olsaydık, bırakalım talibi olmasını adını bile soran olmazdı.

    Aslında elimizde bu anlamda çok güzel örnekler var, geçen seneki Jose Rodriguez, Cavanda gibi. Umarım, bu gelişmelerden sonra her gelene 2 m€ vermezler bu saatten sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru transfer zarar getirmez ve genç isim alırken de cv'ye bakmak lazım. Jose Rodriguez'i de Real Madrid altyapısı değerli kılıyordu mesela. Cavanda için doğru transferdi diyemem ama, zarar etmeyeceğimizi söylüyordum sadece.

      Sil
  2. hafız bence sağbekte önce sabriyi yollamak gerekiyor.sağbekte dikişin tutmamasının nedenlerinden biri bu.

    cavandaya gelirsek.biraz dani neunku ya benzetiyorum.hızlı.rekipten önce topa ulaşır ama hücumda dar alanda dengesiz.bence cavanda defansif sağbektir.bu şekilde faydalabilirsin.tudor da hızlı oyuncuları sever aslında.rakip hızlı kontralarını başlamadan önler.

    ben aslında tudor dan barış başdaş hamlesi bekliyorum.sol stoper için.

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir