14 Temmuz 2017 Cuma

Semih Kaya Sparta Prag'da


Çok temiz bir ayrılık, sadece bu yüzden bile teşekkür edebilirim. Öyle ya da böyle yaşanmışlıklar var, son yıllarda sürekli eleştirdik ama mutlaka katkısı oldu. Altyapısından yetiştiği kulübe para kazandırarak transfer oluyor, bu bile bir şey. Galatasaray'da kazandığından daha az kazanacak, lig kalitesi anlamında düşük bir yere gidiyor belki de ama Semih Kaya'nın yeniden çıkışı olabilir de. Çek Ligi bir anlamda Bundesliga altyapısı, umarım ayağa kalkar ve bu transfer bir geçiştir.

Maddi detayları konuşmamıştık, açıklandığına göre yazalım. Başta da belirttim, ben böyle bir satışı hayal dahi etmiyordum, Semih Kaya'nın aldığı yıllık ücret kaynaklı. 1.8 milyon avro çok büyük bir rakam, bu maaşı kimse vermezdi. Zaten daha az bir rakama imza atmış ama Çek Ligi şartlarında fena kazanmayacak, önemli de bir bonservis var.

2 milyon avro bonservis, yaklaşık 500 bin avro gibi de bonus var. Satış karından yüzde 15'lik bir pay da verilmiş ama bu çok önemli mi bilemedim. Önemli bir bonservis bu, ayrıca maaş bütçenden 1.8 milyon avro düşüyorsun. Çek Ligi, Bundesliga'nın altyapısı gibidir. Eğer Semih Kaya toparlarsa böyle bir transfere imza atabilir. Satış karından da böylece bir gelir daha elde edilmiş olur. 

Hayırlısı olsun diyelim tekrardan. Daha önce detaylı şekilde yazmıştım, dileyenler okuyabilir;

2 yorum:

  1. saçma sapan oyunculara acayip maaşlar verildiği için bu tür bonservislerin önemi kalmıyor hacı.

    ayrıca ben bu maaşların tam olarak tamamıyla oyuncularada yatırıldığını sanmıyorum.orda bi indiragandi işleri dönüyor hafız.misal cigerci.almanyada sanırım 400 bin avroya oynuyormuş.burda iki katını versen 800 bin yapar. diğer 1.2 milyon avro nereye gidiyor.

    türk futbolunda maalesef bunlar sorgulanmıyor.misal çamdalın bonservisi nereye gitti.bide türkiyede hiç bonservislerin yatırılmadığını duymadım.sanırım parayı üleştikleri için (alan ve satan) kolay şekilde bonservisler ödeniyor.ilginç değil mi.

    kulüplerin kasası boşaltılıyor hafız.ve kimse buna dur demiyor.

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir